Rumban kustantaja Pop Media osti Mikserin

Rumban kustantaja Pop Media osti Mikserin

Pop Media Oy on ostanut enemmistöosuuden Mikseri Finland Oy:stä, joka ylläpitää Mikseri.net -verkkopalvelua. Palvelu tarjoaa käyttäjille mahdollisuuden jakaa ja kuunnella yhteisön tuottamaa musiikkia. Sivusto on yksi Suomen suosituimmista musiikkiaiheisista nettisivustoista. Mikseri.net on jo liitetty Pop Median Digital-verkostoon, joka tavoittaa satoja tuhansia nettikävijöitä. Verkkosovellusten teknologiaan keskittyvä tuotekehitystalo Rohea Oy jää Mikseri Finlandin vähemmistöosakkaaksi. Pop Media ja Rohea aloittavat samalla yhteistyön, jonka yhtenä tavoitteena on tuoda Pop Median brändit mobiilisovelluksiin.

”Vahva panostuksemme digitaalisiin palveluihin tulee jatkumaan ja näemme Mikserin mielenkiintoisena osana esimerkiksi Rumban musiikkiyhteisöä. Hankimme keväällä Meteli.netin keikkakalenterin ja sen kehitystyö alkaa olla valmis. Seuraavaksi tiettyjä palveluita viedään mobiilialustoille ja tällä tavoin tavoitetaan kasvava joukko kohderyhmäämme. Pop Median mediat tavoittavat kuukausitasolla nyt noin 700.000 eri henkilöä, joista suurin osa tavoitetaan verkon kautta.”, kertoo Pop Media Oy:n toimitusjohtaja Tuomo Häkkinen.

”Mikserin suosio on perustunut vahvaan yhteisöön, jonka koko varmasti kasvaa Pop Median brändiyhteisöjen ja sisältöosaamisen avulla. Yhteistyö mahdollistaa tulevaisuudessa Mikseri.net -musiikkipalvelun artisteille entistä parempaa näkyvyyttä ja myös Mikserille mahdollisuuden tarjota laajempi artistirintama kuuntelijoille. Media- ja teknologiayritysten yhteishankkeita tullaan varmasti näkemään tulevaisuudessa yhä enemmän. Meille tämä malli on toiminut menestyksekkäästi esimerkiksi Alma Median kanssa yhteisomistetun Suomen suurimman ruokamedian, Kotikokki.net -palvelun kohdalla. Odotamme yhteistyöltä paljon”, sanoo Rohea Oy:n toimitusjohtaja Eero Holmila.