Tänään käynnistyvässä Jujuprix -kilpailussa etsitään vuoden 2018 nuorta mainonnan suunnittelijaa

Tänään käynnistyvässä Jujuprix -kilpailussa etsitään vuoden 2018 nuorta mainonnan suunnittelijaa

Mediatiedote 5.10.2018

Jujuprix on alle 35-vuotiaille pirkanmaalaisille markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän ammattilaisille sekä opiskelijoille suunnattu vuotuinen mainonnan suunnittelukilpailu.  

"jujuprixbanneri"

Vuoden 2018 kilpailun aiheena on Tampereen Mainosyhdistyksen Säätiön apurahauudistukseen liittyvän mainonnan suunnittelu.

Yksin tai tiiminä toteutettavan kisatyön suunnitteluun on aikaa 28.10. saakka. Voittajan tulee valitsemaan markkinointiviestinnän ammattilaisista ja suunnittelukohteen edustajista koostuva raati. Myös yleisöllä on myös mahdollisuus vaikuttaa. Raati nostaa yleisöäänestykseen kisan shortlistalle pääsevät työt. Shortlistalle valitaan 3-5 työtä ja lista julkaistaan yleisökilpailun käynnistyessä 29.10.

Kisa ratkeaa Business Battle -tapahtumassa Solo Sokos Hotel Tornissa 16.11.2018. Voittaja saa palkinnoksi Tampereen Mainosyhdistyksen Säätiön 2000 euron apurahan. Samalla palkitaan myös yleisön suosikki.

”Jujuprix-kilpailu on hyvä tilaisuus päästä näyttämään osaamistaan. Varmasti siitä  on apua uralle, kun työ nostetaan esille tilaisuudessa, jossa on paikalla paljon mainosalan ihmisiä. Kyllä nimi jää mieleen ainakin hetkeksi”, toteaa kilpailun peräti kahteen otteeseen, vuosina 2017 ja 2013, voittanut AD Kalle Tuominen.

Vuosittaisella Jujuprix-kilpailulla on pitkät perinteet. Sitä on järjestetty jo lähes 20 vuoden ajan. Järjestäjänä toimii Tampereen Mainosyhdistyksen Säätiö, jonka tarkoituksena on edistää ja kehittää Pirkanmaalla mainos- ja markkinointialalla toimivien ja alaa opiskelevien henkilöiden koulutusta sekä ammattitietoutta ja -taitoa. Säätiö myöntää myös apurahoja alalla toimiville ja alaa opiskeleville.  

Digitalisoituvassa maailmassamme ihminen tekee edelleen tärkeät ostopäätöksensä enemmän tunteen kuin järjen perusteella. Onnistunut viestintä perustuu edelleen koskettavaan tarinaan ja tarpeelliseen tai muuten kiehtovaan tuotteeseen. Markkinoija saattaa hurmaantua median uusiin teknisiin mahdollisuuksiin, vaikka ne eivät palvelisikaan asetettuja tavoitteita. Edelleen on olennaisinta erottua positiivisesti ja tulla huomatuksi”, summaa alan trendeistä Jari Koivisto Tampereen Mainosyhdistyksen Säätiöstä. ”Tulevaisuuden markkinointiviestintä pärjää vain rehellisyydellä, yksilöllisyydellä ja hyvällä tarinalla. Jatkossa pärjäävät ne mainostajat ja mainostoimistot, jotka lähtevät ennakkoluulottomasti mukaan kaikkeen uuteen, mutta muistavat, että tietokoneet eivät osta, ihmiset ostavat.”

Kilpailun säännöt sekä briiffi löytyvät osoitteesta www.jujuprix.fi

Lisätietoja medialle:
Tampereen Mainosyhdistyksen Säätiö, Jaakko Sipola, jaakkoj.sipola@gmail.com, 050 9113508
ProPromotion, tiedottaja Sari Andersson, sari@propromotion.fi, 044 545 6072