* Viihteeseen voi syntyä runsaasti uutta liiketoimintaa uusien teknologioiden myötä
* Paikalla ovat olympialaisten TV-lähetysten virtuaaliteknologiasta vastannut Keho Interactive sekä 360-videoihin ja elokuvalliseen virtuaalitodellisuuteen keskittynyt Rakka Creative
Uudet teknologiat kehittyvät huimaa vauhtia ja AR/VR markkina kasvaa Suomessa. EBAssa tartutaan tähän ajankohtaiseen aiheeseen viihteen näkökulmasta, ja eri sisällöissä pohditaankin synergioita juuri viihdekentän ja uuden teknologian yritysten välillä. AR/VR:n kehitys on tuonut valtavasti lisäarvoa peliteollisuuteen, mutta mitä se voi tarkoittaa muille viihteen sektoreille? Mitä kaikkea nämä uudet tekniikat mahdollistavat ja millaista yhteistyötä voi syntyä eri viihteen kentän toimijoiden kanssa? EBA:ssa kaksi suomalaista huippufirmaa, Rakka Creative ja Keho Interactive avaavat omaa toimintaansa, esittelevät tehtyjä caseja ja kertovat esimerkkien avulla, mikä tänä päivänä on mahdollista ja kuinka uutta teknologiaa voi monipuolisesti hyödyntää.
Keho Interactive yhdistää virtuaalisen ja todellisen maailman
Keho Interactive kehittää teknologiaa ja menetelmiä virtuaalisen ja todellisen maailman yhdistämiseen mm. tapahtumissa ja tv-lähetyksissä. Yrityksen teknologiaa nähtiin tänä keväänä YLE:n olympialaisten tv- lähetyksissä, joihin Keho Interactive loi lisämausteeksi monipuolista virtuaaligrafiikkaa eri yhteyksiin. Katsojia ilahduttivat muun muassa huomiota herättäneet live-haastattelut, joissa haastateltava ’saapui’ kisapaikalta studioon hologrammina. Keho Interactive on lisäksi erikoistunut liikkeenkaappaukseen eli motion captureen, jonka avulla muutetaan liikkuvan kohteen liikkeet digitaaliseen muotoon. Virtuaaliset lavasteet voivatkin käytännössä olla mitä vain ja liikkeenkaappaustekniikan avulla lähes kaikki ideat ovat toteutettavissa! Keho Interactiven toimitusjohtaja Mikko Karsisto sekä myynnistä ja kumppanuuksista vastaava Jan Kolkkinen esittelevät EBA:ssa uusien teknologioiden mahdollisuuksia käytännössä, kertovat mihin Keho Interactive panostaa tulevaisuudessa ja millaisia näkymiä teknologian kehityksessä on.
Rakka Creative vie tarinankerronnan uudelle tasolle
360-videolla ja elokuvallisella virtuaalitodellisuudella voidaan tarjota uusia elämyksiä katsojille ja kertoa tarina tavalla, johon ei ole ennen pystytty. Yrityksille tekniikka tarjoaa ainutlaatuisen tavan viestiä haluamaansa kohdeyleisölle. Rakka Creativen ydinosaamista ovat teknisesti laadukkaat, tarinalliset 360-videot, jotka vievät katsojan mukanaan toiseen aikaan ja paikkaan saaden katsojansa täyden huomion. EBA:ssa Rakka Creativen toimitusjohtaja, 360-videon ja elokuvallisen VR:n pioneeri Ilmari Huttu-Hiltunen kertoo casejen kautta, miten tätä teknologiaa voi hyödyntää eri tarpeisiin.
Rakka Creative ja Keho Interactive ovat myös tavattavissa Loungessa EBA päivän aikana.
Tarjoilut
EBA-osallistujille on päivän aikana tarjolla lounas, kahvi-, viini- ja oluttarjoilua. Seminaaripäivän päätteeksi Loungessa alkaa Afterwork tarjoiluineen. Kuljetus Sony Musicin isännöimille jatkoille The Circukseen lähtee Crowne Plazan etuovelta klo 19.45 alkaen.
Osallistujalista julki – ohjelma-aikataulu julkaistaan perjantaina
Osallistujalista on julkaistu tapahtuman verkkosivuilla. Lista päivittyy koko ajan. Ohjelma-aikataulu julkaistaan perjantaina 27.4. Sisältöjä voi jo käydä tutkimassa niin ikään verkossa www.entertainmentbusinessarena.fi
Tervetuloa kouluttautumaan sekä kohtaamaan uusia ja tuttuja kollegoja viihteen eri sektoreilta!
Liput ja lisätiedot: www.entertainmentbusinessarena.fi
Sosiaalinen media:
www.facebook.com/entertainmentbusinessarena/
LinkedIn: Entertainment Business Arena
@eb_arena #ebarena