Viihteen verkkomedioista tunnettu Pop Media hakee uutta kasvua kansainvälisiltä markkinoilta. Suomessa menestynyt keikkakalenteri (Meteli.net) avataan kesäkuussa sekä Viroon että Ruotsiin. Virossa palvelu lanseerataan 11. kesäkuuta nimellä Melomaan ja se toimii osoitteessa melomaan.ee. Ruotsin palvelu julkistetaan yleisölle kesäkuun viimeisellä viikolla. Siellä nimi on Giggo ja osoite giggo.se. Erityisesti mobiillikäyttöön tarkoitettu keikkapalvelu ei vaadi applikaation lataamista vaan toimii suoraan selaimessa. Se on maksuton sekä käyttäjille että keikkajärjestäjille. Lanseerauksien myötä myös kotimaassa toimivasta Metelistä löytyy lähitulevaisuudessa naapurimaiden keikat, ja naapurimaiden palveluista Suomen konsertit. Vaikka palvelu on suunnattu ensisijaisesti paikallisille kuluttajille, saavat kotimaassa keikkailevat artistit hyötyä lähiturismista.
”Meteli on Suomessa markkinajohtaja keikkatietopalveluissa. Tavoitteemme on saavuttaa sama asema Ruotsissa ja Virossa. Vielä tänä vuonna palvelu avataan myös Sveitsiin ja Saksaan. Tuotamme hyvin lokalisoituja palveluita yhdessä paikallisten toimijoiden kanssa. Seuraavat maat ja niiden aikataulu riippuu pilottimaiden menestyksestä. Saksasta rakennetaan tuotteen päämarkkinaa ja siellä yhteistyötä ollaan avaamassa myös musiikkiviennin eli Music Finlandin kanssa. Vientihanketta tukee innovaatiorahoituskeskus Tekes”, kertoo Pop Median toimitusjohtaja Tuomo Häkkinen.